Alla inlägg under januari 2012

Av Fia - 30 januari 2012 20:46

 

Först ut av A-barna att bli röntgad var Cross. Och med ett strålande resultat!! A på höfter och UA på knäna   Å de bästa av allt, hans benbrott var görfint  


Usch vilken pärs de e att gå å vänta på röntgen resultat! Man e nervös och man funderar på hur de kommer att avläsas! Är lika nervös varje gång och nu e de 7 st kvar... Alltså 7 till nervpärser innan de e färdigt   TUR att man har starkt hjärta  


Annars så händer de inte så möe här just nu. Men snart e de vår och då jädrar  


Kennelkläder e framtagna och finns nu att beställa.


Å sen vill ja skicka ett stoooort tack till min vän som hjälpt mig med hinder ja aldrig trodde ja skulle ta mig över! TACK!


Take Care!    

Av Fia - 15 januari 2012 13:18

  Idag är ingen vanlig dag för idag är de Biggan och valparnas födelsedag HURRA HURRA HURRA   

   



Kommer så väl ihåg för ett år sedan, ja va nervös som bara fasen över detta och den lyckokänslan som infann sig när valpningen var klar och de låg åtta små juveler och diade på sin mamma  


Ja tiden går extremt fort och idag är dom juniorer. Deras första år har varit otroligt roligt. Jag har lärt känna fantastiska människor i mina valpköpare fått vara delaktig i valparnas uppväxt och träffat dom regelbundet. Det är jag så tacksam för  


Så nu hoppas jag att Alban, Aimee, Otto, Cross, Hera, Buff, Gizmo får massa presenter och en toppendag!

Affe ska få sig ett uppletande och sen blir de presenter.


Biggan nu fyllda tre år. Denna lelle räserfräsen som kom in som en virvelvind i mitt liv. Styr och ställer och håller boxrarna med järnhand. Hon är inte alltid den roligaste hunden men jag älskar henne!   

Även där har tiden gått fort, tycker inte de va längesedan hon hade sitt rosa bäbishalsband med ludd på sig.


Take Care!   




Av Fia - 3 januari 2012 13:02

Japp nu har de gått några dagar in på nya året. Affe och Asta har börjat på simskola och har hunnit med att simma två gånger.


Affe är inte riktigt övertygad om att detta är roligt men igår gick han själv i bassängen endast med ett litet knuff   och när han är i så simmar han så tappert!


Asta ÄLSKAR att simma! Hon blev helt galen igår när ja tog ut henne ur bilen och visste direkt vart vi skulle   Även hon gick i självmant (inga knuffar) och simmade å simmade. Avslutade med att hon "frisimmade" å hon är så duktig  


Biggan som skyr vatten som om de vore döden slipper simskola. Iofs så tror ja att de vore bra för hennes ben men skulle ja slänga i henne i bassängen så säger hon nog upp kontakten med mig  


Julafton spenderades i hemmets lugna vrå och hundarna blev överlyckliga över sina julklappar!


Nyår och de jävla smällarna kom och gick, ska erkännas att jag var nervös inför detta och hur Affe skulle reagera men den lelle spoven brydde sig inte ett dugg över att de small och tjöt som värsta krigszonen   Asta och Biggan bryr sig inte heller men de visste ja redan  


Annars så har vi kört uppletande och där utvecklas dom kanon. Asta går lugnt vid sidan och sitter och väntar på kommando, sen iväg som en pil hittar föremål och kommer tillbaka som kalle kula med de och sätter sig snyggt vid sidan för avlämnande  


Affe sitter "snällt" och väntar på kommando och sticker iväg och springer å springer innan han slår på näsan och vips ett föremål som han kommer in med för lek och beröm  


Biggan samma där, sitter och väntar på kommando sticker iväg och pysslar med allt möjligt innan hon hittar grejen blir överlycklig och behåller den själv (haha pinschern har större ägadebehov än boxrarna) Men de gör inte så mycket, hon ska inte tävla i detta och hon e förbannat söt i sitt lilla tjänstetecken  


En års krönika är väldigt populärt att skriva, men mitt 2011 har varit ett kanonår med massa upplevelser, nya bekanskaper och personlig utveckling så med dom orden har ni mitt år. Ett underbart år!


Nu ska ja dra iväg till skogs med djuren innan de e dax att kamma till sig och åka å jobba!


 

Min älskade prinsessa KORAD Gearbox Fancy "Asta"


Take Care!    


 


  

Ovido - Quiz & Flashcards