Alla inlägg under juni 2012

Av Fia - 9 juni 2012 12:26

Äntligen kom dagen så de var dax att testa barna på banan. Oerhört nervös var jag inför denna dag. Men samtidigt fruktansvärt förväntansfull över att få se dom alla igen  


Första hund ut var Affe, hade i mitt stilla sinne redan räknat ut ungefär hur han skulle reagera på de olika momenten i banan MEN vad fel jag hade  


Hanteringen inga problem, lekte som tusan, haren jagade han inte, avståndsleken sprang han direkt ut till och lekte, dumpen hann han väl knappt märka att den flög upp innan han var framme, skramlet likaså. Spökena stod framför mig, tog en lov och sen fram igen för att när kopplet släpptes gå direkt fram. Lek igen å sen skott.


Å överlag så såg de andra juvelernas MH'n ut likadant. Pojkarna är väldigt lika och flickorna är väldigt lika men det är en skillnad mellan pojkarna och flickorna.


Beskrivarens ord efter sista MH't var - en kull med stor nyfikenhet. Högtempererade men balanserade, orädda och trygga i sig själv. Skulle önska lite mer koncentration-  


Behöver ja berätta att ja e så stolt så ja håller på å spricka?


  TUSEN TACK MINA ÄLSKADE VALPKÖPARE FÖR ATT NI TAR SÅ VÄL HAND OM DOM OCH ATT NI ALLTID STÄLLER UPP   


 

Gizmo, Hera, Otto, Cross, Affe, Alban och Aimee


Take Care!   

Ovido - Quiz & Flashcards