Alla inlägg under november 2012

Av Fia - 28 november 2012 20:53

 


Barna växer och frodas, idag är dom redan 10 dagar gamla   


På deras 1 veckas dag började ögonen öppnas och dom har nu börjat med sina första trevande steg    Dom är helt underbara och jag kan sitta i timtal och bara titta på dom!


Asta börjar bli bättre nu tack och lov! Och hon är en underbar mamma   


Affe/Daphne barnen är nu 4 veckor gamla och jag var dit förut och pussade på dom lite. Dom e sååååå fina!

 

Här är den vita prinsen! Han är så vacker och helt underbar   


Jag letar en tävlingsintresserad fodervärd till en av tjejerna i denna kull. Är du intresserad så hör av dej! Här är tjejen

 


Annars så går dagarna i ett rasande tempo, valpar jobb och allt annat som ska hinnas med därimellan   


Take Care!   

Av Fia - 26 november 2012 23:44

Hallå.

Provar att blogga från appen för att se om den funkar. Valparna är idag 8 dagar gamla och en har redan börjat prova sina ben :-)

Take Care!

Av Fia - 23 november 2012 10:57

 


Valparna växer och frodas å Asta är en fantastisk mamma   

Tyvärr precis som förra gången har Asta fått juverinflammation så nu mjölkas de varannan timme dygnet runt men förhoppningsvis ger de med sig snart då de upptäcktes i ett tidigt skede.


De e så mysigt att sitta och titta på dom och höra när dom tuttar, å provar sina röster. För de gör dom såfort som inget passar eller att dom har "tappat" bort sig   


Igår var jag och kikade på Affe/Daphne barnen som hunnit bli 3 veckor. Åh vilka godingar!! Ska bli så spännande att se hur dom utvecklas och följa dom genom livet.


De finns lite nya bilder på B-kullen i deras album och nya bilder på Affe/Daphne barnen i deras album.


Take Care!   

Av Fia - 19 november 2012 16:46

 

Igår från ingenstans började Asta valpa. 3 timmar tog valpningen och 8 underverk tittade fram   

4 hanar och 4 tikar, 4 tigrerade och 4 gula. Dom är helt underbara   


Jag är så grymt imponerad över Asta så jag finner inga ord. Så lugn under även denna valpning, ploppade ut dom på löpande band och älskade dom från första stund    Underbara älskade hund   


Det är en enorm förmån och upplevelse att få en valpkull. Just nu ligger dom och tuttar och jag lyssnar på de underbara ljudet.


Lite sleten efter gårdagen och natten då ja låg med ett öga öppet men så oerhört löjligt lycklig över att allt har gått bra   


Take Care!   


Av Fia - 17 november 2012 14:11

Dygn 63 idag från 1:a parningen. Å än så länge inga tecken på att de små juvlerna vill komma ut   

Asta är stor som ett hus och vill nog helst bli av med den stora magen nu.


Affes och Daphnes valpar har hunnit blitt 2 veckor och dom är helt underbara! Var där i onsdags och kikade, gullade, fotade och snosade på dom    Nya bilder finns i deras fotoalbum.


Affe och jag tränar vidare. Nu jädrar har ställandet suttit som ett smäck de 2 sista tränings tillfällena så nu hoppas jag att de fortsätter så.


På tisdag är det sista tillfället hos Heidi och jag hoppas verkligen att det blir en fortsättning där!


Tommy och Cross har tagit grönt kort i drag så nu får dom tävla i de grenarna    Jag är så stolt över er!


Take Care!   


Av Fia - 8 november 2012 10:54

 

Asta dygn 52


I tisdags var jag och röntgade Asta för att se hur många bäbisar som kan tänkas bo därinne. Dom såg 8 ev 9 stycken   

Gud va ja längtar efter att dom ska komma ut! Asta mår toppen men är stor som en flodhäst och de börjar bli lite svårt för henne att komma upp i soffan och sängen    De e så mysigt att känna bäbisarna röra sig därinne!


Å i tisdags blev Affe å Daphnes bäbisar 1 vecka. Var och snosade på dom och tog kort. Å di har börjat att öppna öga    Dom är så vackra å hanen är helt underbar! Har en förkärlek till de vita boxrarna och han är helt perfekt   

Ska bli så roligt att följa dom och se hur dom utvecklas.


Träningen med Affe går framåt förrutom i tisdags (allt hände denna tisdag) Jag och Affe går ju kurs för Heidi Billkvam och denna tisdag kunde han inte så mycket, kan ju säga att ljuset var tänt men ingen hemma   Men han är ju söt iaf och han bjöd på skratt min lelle entertainer   


Idag är de kursavslutning för grundkursen som jag och Lotta håller.


Annars så går ja mest och väntar på vad som komma skall!


Take Care!   

Av Fia - 4 november 2012 23:01

Är superdålig på att uppdatera både här och där men nu ska de bli ändring på detta   


Affe har nu blivit pappa! Den 30/10 såg 5 st juveler dagens ljus. 1 vit hane och 4 tigrerade tikar    Helt underbara! Å vilken supertik Daphne är! Valpningen var lugn och fin och allt gick som på räls! Jag är en mycket stolt farmor nu   

Bilder på dom finns på hemsidan www.dunderboxer.se och bilder.


Asta är görgravid! Jisses amalia va tjock hon är! Mycket större denna gången än förra    Men fortfarande lika pigg och glad fast hon mest vaggar fram   På onsdag ska jag iväg och röntga henne för att få ett litet hum om hur många som bor därinne   


 

Asta dygn 47


Affes träning går framåt med rasande tempo! Jösses va han lär sig fort och va underbar han är att träna. Ja hinner nästan inte med ibland   Och tävlingssuget är stoooort just nu. Har ett mål satt men tror baske mej att de kommer bli en liten tjuvis    Kursen hos Heidi Billkvam är bland de bästa jag gjort! Heidi är helt underbar och hela gruppen är helt underbar och jag har fått min motivation tillbaka!


På torsdagar har ja under hösten tillsammans med Lotta haft en grundkurs åt Hammarö BK och förra veckan hade vi skogsdag plus att vi visade lite om hur man lär sig att läsa hund. Affe trots sin ringa ålder och att han är långt från färdig fick vara med som visningshund och gör detta med bravur!! Jag vart helt mållös över denne lelle spovens fina skiften i sina beetenden och sunda inställning    Tanken är att han ska axla Ubbes roll framigenom men han är så ung ännu och har lång väg att gå fast han har kommit enn bra bit på vägen!

Å i torsdags fick han vara med som visningshund när vi visade sjukvård etc och han älskade verkligen sin roll som "Magister Alf"   

 


I fredags var jag och hjälpte en tjej som hade lite bekymmer med hundmöten och återigen fick Affe följa med och sköter sig strålande! Jag blir så varm i hela hjärtat    Å tjejen jobbade jättebra med sin hund och fick lite verktyg med sig hem.


Biggan har varit så skendräktig att galastop har vart tvungen att brukas. Jädrar ja trodde tuttarna skulle sprängas på henne   Så nu blir de sterilisering under vintern.


Idag hade vi sällskap på promenaden Affe och jag, Lotta, Tamlin och Alma var med. Hur trevligt som helst och påminde om gamla tider när vi promenerade nästan dagligen tillsammans fast då hade vi andra hundar.

Tusen tack min vän för en kanontrevlig eftermiddag!

 


Annars så går vi mest i väntans tider just nu. Ja längtar som bara busen på vad som ska ploppa ut och jag tror stenhårt på denna kombinationen   Dryga två veckor kvar innan dom föds   


Ne nu blir de natta!


Take Care!   

Ovido - Quiz & Flashcards