Alla inlägg under april 2013

Av Fia - 24 april 2013 22:06

 

Min älskade sås fyllde 6 år i söndags   


Denna underbara hund!

Kommer fortfarande ihåg de som igår när Gunilla ringde mig i ett annat ärende och frågade om ja visst om nån som va intresserad av en tik. Samtalet avslutades och jag funderade, ja skulle ju ha en ny träningskompis eftersom Ubbe var sjuk.

Ringde upp Gunilla dagen efter och sa att ja ev var intresserad. Vi åkte och hämtade henne kort därefter på en skabbig parkering mitt ute i åävla å de va kärlek vid första ögonkastet   


Hon kom hem kollade av allt och la sig och sov under vardagsrumsbordet. Hon skulle stanna! Ett beslut som jag aldrig har ångrat. Asta kom till mig som tvååring och kunde ingenting. Hon visste inte ens att hon hette Astrid. Sakta men säkert har vi jobbat ihop oss och hon viker aldrig från min sida. Hon kom till mig under en jobbig period i mitt liv, min älskade morfar hade precis gått bort och Ubbe var sjuk. Men sen dag ett har hon alltid varit där för mig. Jag är så tacksam över denna underbara hund. Hon är inte alla gånger lätt att handskas med men bättre kompis finns inte! Hon har gett mig 2 underbara kullar, gjort så att ja lärt känna underbara individer i mina valpköpare. Fick 2 fantastiska uppfödare i Gunilla och Mikael. Hon har lärt mig massor och kommer att fortsätta lära mig massor.


Älskade underbara hund måtte du leva minst 6 år till   

 


                 


Take Care!   

Av Fia - 24 april 2013 10:53

 

Har gjort sin utställningsdebut och med fantastiska resultat! BIR valp och sen BIS 3 valp!

STOOORT GRATTIS Lotta!   


Take Care!   

Av Fia - 7 april 2013 22:12

 


Har i häljen vart på utställning och fina fröken blev BIM! Supergrattis till dej Kari!    Å en superfin kritik på både hund och matte   


I fredags var jag och tränade lydnad tillsammans med Roger. Affe skötte sig ypperligt och jag har massa att tänka på som jag gör. Vet egentligen inte vad som är svårast, att träna Affe eller att träna mig   


Nu är ja förhoppningsvis ledig i hela 6 dagar så nu ska de slipas på än de ena än de andra.


Take Care!   

Av Fia - 1 april 2013 12:17

Äntligen känns de som om våren är på väg   


Träningen har börjat tagit fart, ömsom vin ömsom vatten men Affe är fruktansvärt härlig att jobba med!

Igår var vi på forshaga bk och tränade lite tillsammans med Lotta och Bubblan. Både Affe och Bubblan skötte sig strålande och Bubblan trots sin ringa ålder kunde sortera ut störningen och fokusera sig   


Efter träningen blev de en underbar vårpromenad i solen!


Häromdan kände ja igenom Asta för att se vart vi står och om vi står nånstans    Å de gjorde vi! Älskade såsen gick som en gud och sånna dagar tänds tävlingsjävulen i mig    


Har denna helg som gått fått rapporter om att en del av b-barna fått prova på skogsarbete å skött sig strålande   Sånt värmer mitt hjärta!


Liten Dundra har haft otur med en tass som blev feber och som blev dropp. Men nu är hon piggelin igen och ja hoppas att de fortsätter så   


Å idag är de 1 april de betyder 25 dagar kvar till lägret   Som ja längtar!!


Sol vår och hundträning- kan livet bli bättre   


 

Db's Baloo

Take Care!   

Ovido - Quiz & Flashcards