Direktlänk till inlägg 24 april 2013

Asta 6 år!

Av Fia - 24 april 2013 22:06

 

Min älskade sås fyllde 6 år i söndags   


Denna underbara hund!

Kommer fortfarande ihåg de som igår när Gunilla ringde mig i ett annat ärende och frågade om ja visst om nån som va intresserad av en tik. Samtalet avslutades och jag funderade, ja skulle ju ha en ny träningskompis eftersom Ubbe var sjuk.

Ringde upp Gunilla dagen efter och sa att ja ev var intresserad. Vi åkte och hämtade henne kort därefter på en skabbig parkering mitt ute i åävla å de va kärlek vid första ögonkastet   


Hon kom hem kollade av allt och la sig och sov under vardagsrumsbordet. Hon skulle stanna! Ett beslut som jag aldrig har ångrat. Asta kom till mig som tvååring och kunde ingenting. Hon visste inte ens att hon hette Astrid. Sakta men säkert har vi jobbat ihop oss och hon viker aldrig från min sida. Hon kom till mig under en jobbig period i mitt liv, min älskade morfar hade precis gått bort och Ubbe var sjuk. Men sen dag ett har hon alltid varit där för mig. Jag är så tacksam över denna underbara hund. Hon är inte alla gånger lätt att handskas med men bättre kompis finns inte! Hon har gett mig 2 underbara kullar, gjort så att ja lärt känna underbara individer i mina valpköpare. Fick 2 fantastiska uppfödare i Gunilla och Mikael. Hon har lärt mig massor och kommer att fortsätta lära mig massor.


Älskade underbara hund måtte du leva minst 6 år till   

 


                 


Take Care!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 14 maj 2014 21:42


Nu har de hänt lite igen      Affe och jag har blivit uppflyttade ur appellen   Lelle spoven spårade mindre bra men skötte sig på de andra momenten så vi klarade oss    Vi har även varit ute och tävlat en lydnadsetta för domaren gud glömde! 156...

Av Fia - 15 april 2014 21:23

       Nu är de fruktansvärt längesedan men lika plötsligt som en trissvinst så kommer de ett blogginlägg      Ja vad har hänt sen sist?   4 st barn ur B-kullen är röntgade DB's Biet HD:A och knä UA Db's Barracuda HD:A knä UA Db's ...

Av Fia - 6 januari 2014 21:27

Ja nu har ett år passerat och vi har ett helt nytt oskrivet framför oss. Kommer en sammanfattning av 2013 inom kort.   Men först lite vad som hänt sen sist.   Db's Barracuda har varit på stora stockholm och fick EXC i juniorklassen. GRATTIS K...

Av Fia - 24 december 2013 17:02


Från oss alla till er alla en riktigt GOD JUL!

Av Fia - 28 november 2013 23:51


Nu är de tre flickorna efter Affe och Daphne röntgade! Å de kunde inte bli bättre. Alla tre med A höfter fria knän och 0 på armbågarna!! Grattis tjejer! Jag är så löjligt lycklig över resultaten :-) Take Care! ...

Ovido - Quiz & Flashcards