Alla inlägg under november 2013

Av Fia - 28 november 2013 23:51

Nu är de tre flickorna efter Affe och Daphne röntgade! Å de kunde inte bli bättre. Alla tre med A höfter fria knän och 0 på armbågarna!! Grattis tjejer!
Jag är så löjligt lycklig över resultaten :-)

Take Care!

Av Fia - 18 november 2013 11:38

 


Idag är ingen vanlig dag för idag fyller alla underbara B-barn 1-år.   HURRA HURRA HURRA   


För ett år sedan föddes 8 små ljuvliga varelser på 3 timmar. Är fortfarande så impad utav älskade Asta   


Små knytten växte och flyttade hemifrån. De jobbigaste jag vet! Men alla barna hamnade i de bästa av hem och jag kan inte önska nått annat. Jag är så fruktansvärt stolt över er alla. Och så oerhört tacksam över att ni låter mig vara delaktig i era liv    Stort tack!

 


Nu hoppas jag att ni får massa presenter och götta på eran födelsedag   


Och att nästa år blir ett toppen år för er alla!


Kram från en stolt kennelmamma   

Av Fia - 11 november 2013 20:27

Nu e de allt bra längesen ja uppdaterade! Haft fullt upp med annat och bloggen (och hemsidan) är lite sidosatta.


Men sommaren och hösten har varit här och gått vidare. Inväntar nu flera mörka månader med snö. Hoppas att de dröjer   


Affe och jag har varit ute och tävlat. 4 lydnadsettor har vi hunnit med. Filipstad med retliga 159,5, munkfors med 156 (0 på läggandet pga missförstånd) Grums 175,5 och Hammarö 176 poäng. Älskade lelle spoven fixar detta med tävling galant. Blir inte påverkad av situationen och går inte ner sig    Även mina nerver har blivit bättre och det känns skönt att ha dom under kontroll igen.


Vi har även tävlat en appell men godkänt som resultat. Här kan man gräma sig över vissa förar missar i spåret men ja väljer att se de som lärdom om hur jag INTE ska göra nästa gång   Nu är de tyvärr vinteruppehåll och inte en tävling här innan feb... Kanske att ja tar mej en tur i bilen framöver.


Asta har börjat gå i barndom och tycker att lydnaden e så lajbans att man mest studsar och far    Haha min söta lelle sås    Annars så kör ja position med henne och ibland känns de som om poletten trillat ner.


Db's Bubblan har varit på sin första officiella utställning som resulterade i ett VG. Domaren tyckte jättemycket om henne men hon är fortfarande ung och outvecklad. GRATTIS Lotta!


Affes flickor Dundra, Elsa och Diina har även dom varit på sina första officiella utställningar. VG och EXC har flickorna fått. GRATTIS till er!

Affe's barn har även hunnit fylla 1 år. Vart tar tiden vägen? Men stort grattis till er   


Boxer sm har vi varit på. Toppenkritiker på alla tre barna B-kullen (Biet, Barracuda och Bubblan) Toppenkritiker på Affebarnen och Affe fick EXC med toppenkritik och Hera (DB's Agda) fick VG och kanske inte lika bra kritik   

Tusen tack Therese och Fredrik för gästfriheten och tack alla för en toppenhälj!  


Vi har även haft ett helgläger hos Heidi Billkvam. Ett som vanligt otroligt givande läger med massa skratt, aha upplevelser och härliga människor. Tusen tack alla som var med!


Nu till de mindre roliga som åxå hänt...


4 underbara hundar har med några veckors mellanrum lämnat oss...


Min underbara Biggan har vandrat vidare. Hon var förstörd i knäna och nu gick de inte längre   Den lilla hunden med den enorma personligheten. Tomt och tyst är vad det är nu. Nu finns de ingen Birgit som fostrar allt hon träffade. Saknar dej pinchern   Du kom in i mitt liv som en virvelvind, vi har upplevt mycket roligt och du har gett mig gråa hårstrån. Du var morfar och mormors bästa vän, A och B kullens extra mamma. Affe och Astas kompis och alla andra hundars egna gestapo. Men framförallt du var min vän. Att du skulle avsluta ditt liv inte ens 5 år gammal trodde jag aldrig. Du skulle ju bli en 17 år gammal, grå blind och döv. Livet är orättvist och du saknas mig   

 


Lottas Tamlin förlorade kampen mot cancern. Grinchen hade en speciell plats i mitt hjärta och jag kommer aldrig att glömma resan till de norska alperna. Den stora björnen med de största hjärtat. Den snällaste av dom alla.  Mina varmaste tankar till dig Lotta   


 


Nova, rottistjejen som mot alla odds vann mitt hjärta och som jag hade väldigt mycket för massa år sedan. Denna underbara levnadsglada, snälla tjej orkade inte kämpa mer utan hennes magsjukdom vann tillslut. Mina varmaste tankar till dig Cathrine   

 


Ducati, Affes fina dotter fick sluta sina dagar på strömsholm. Hon var tapper och kämpade på men tillslut slog kroppen ut henne. Om veterinären som tog emot henne första gången hade gjort sitt jobb hade nog Ducati levt idag. Jag kommer aldrig under några omständigheter åka dit med mina djur igen! Ducati hade inte ens hunnit kallna innan snacket var igång om att hon var njursjuk. Tråkigt och elakt av människor att fara runt med osanningar. Det var inga som helst fel på hennes njurar. Det finns de papper på. Men snälla dyngspridare vänd er till källan innan ni sprider skiten vind för våg. Inte en enda människa har frågat men snacket går. Mina varmaste tankar till dig Helena   

 


Nu hoppas ja framtiden blir ljusare. Och ta hand om era vänner   


Take Care!  

Ovido - Quiz & Flashcards