Direktlänk till inlägg 15 april 2014

Uppdatering

Av Fia - 15 april 2014 21:23

      

Nu är de fruktansvärt längesedan men lika plötsligt som en trissvinst så kommer de ett blogginlägg   


Ja vad har hänt sen sist?


4 st barn ur B-kullen är röntgade

DB's Biet HD:A och knä UA

Db's Barracuda HD:A knä UA

Db's Beebop HD:A och lbpl

Db's Bubblan HD:B och knä UA

GRATTIS TILL ERA FANTASTISKA RESULTAT!!   

Db's Biet har varit på utställning som resulterade i EXC i juniorklass och en jättefin kritik!  GRATTIS   

Db's Agaton har varit på utställning VG i öppenklass! GRATTIS   

3 st B-barn, Bubblan, Bajax och Beebop har gjort sina MH'n med strålande resultat. GRATTIS till de   


2 Affe X Daphne barn har gjort sina MH'n med strålande resultat! Diina och Dundra (Aglaias Dirty Diana och Aglaias Dundran) GRATTIS till de   

Diina har även varit och tävlat rallylydnad inofficiellt och fick en 6:e placering. GRATTIS Amanda   


Ibland blir inte livet som man planerat och man måste göra svåra val så därför fick Jaxen (Db's Bajax) flytta "hem" igen. Jaxen har nu hittat ett nytt hem och bytt namn till Hugo. Stort lycka till med pöjken Maria och Fredrik å välkommen i galenskapen   


Affe och jag fick diplom på Nvlo's årsmöte för att vi tävlat förra året. Oj vad jag blev paff och stolt   

Jag har även varit på Bf. En intressant helg som gav en del funderingar   

Jag och Lotta har en valpkurs. Ett gäng härliga valpar   


Å ja och Affe tränar på inför årets tävlingar.


Och nu till något tråkigt...


Vid röntgen av Bubblan, Barracuda och Beebop hittade veterinären blåsljud på dom. Ett knappt hörbart men ändå finns det där. Jag kan inte med ord beskriva hur ledsen jag blev över detta. Dels för min egen skull men mest för mina underbara valpköpare   Blåsljudet är så litet så vet tror absolut inte att de är något som kommer att påverka deras liv ett dugg. Vilket är otroligt skönt! Dock kommer jag inte att avla vidare på Barracudan utan hon är nu Karis. Och jag avråder starkt avel på någon i B-kullen. Så förbannat tråkigt och jag kan inte beskriva med ord hur ledsen jag är över detta! Dom har även hittat ett blåsljud på Basta. Just nu är de inte roligt att vara uppfödare och jag kan erkänna att någonting dog inom mig den där måndagen.


Jag vill tacka från djupet av mitt hjärta mina underbara valpköpare och mina bonusvalpköpare (affe barnens ägare) som ställer upp och kommer när jag kallar. Och framför allt förvaltar de små juvelerna på bästa sätt. Jag är så stolt över er alla. Tusen tack för att ni är ni   


Take Care!  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 14 maj 2014 21:42


Nu har de hänt lite igen      Affe och jag har blivit uppflyttade ur appellen   Lelle spoven spårade mindre bra men skötte sig på de andra momenten så vi klarade oss    Vi har även varit ute och tävlat en lydnadsetta för domaren gud glömde! 156...

Av Fia - 6 januari 2014 21:27

Ja nu har ett år passerat och vi har ett helt nytt oskrivet framför oss. Kommer en sammanfattning av 2013 inom kort.   Men först lite vad som hänt sen sist.   Db's Barracuda har varit på stora stockholm och fick EXC i juniorklassen. GRATTIS K...

Av Fia - 24 december 2013 17:02


Från oss alla till er alla en riktigt GOD JUL!

Av Fia - 28 november 2013 23:51


Nu är de tre flickorna efter Affe och Daphne röntgade! Å de kunde inte bli bättre. Alla tre med A höfter fria knän och 0 på armbågarna!! Grattis tjejer! Jag är så löjligt lycklig över resultaten :-) Take Care! ...

Av Fia - 18 november 2013 11:38


    Idag är ingen vanlig dag för idag fyller alla underbara B-barn 1-år.   HURRA HURRA HURRA      För ett år sedan föddes 8 små ljuvliga varelser på 3 timmar. Är fortfarande så impad utav älskade Asta      Små knytten växte och flyttade ...

Skapa flashcards