Alla inlägg under maj 2014

Av Fia - 14 maj 2014 21:42

Nu har de hänt lite igen   


Affe och jag har blivit uppflyttade ur appellen   Lelle spoven spårade mindre bra men skötte sig på de andra momenten så vi klarade oss   

Vi har även varit ute och tävlat en lydnadsetta för domaren gud glömde! 156 poäng fick vi ihop och de måste ses som en prestation i sig   Brukar aldrig klaga på domare men denna ska jag aldrig tävla för igen!


Sen har 5 stycken ur A-kullen gjort sin korning med godkända resultat

DB's Agaton 487

Db's Arnold 477

Db's Alfons 471

Db's Assar 388

Db's Agda 377


Tjohoo va jag är stolt över er! Affe gick som jag trodde (nästan) dock jagade han inte haren eller sprang ut till röret- Alf vet att jaga får man inte   

Jättefina avreaktioner på alla barnen och fortfarande massa nyfikenhet och lek   


Ena domaren kom fram till mig och sa "Du ska vara förbannat stolt som fått en sån jämn och balanserad kull, nästan så man blir sugen på boxer" De omdömet gjorde så jag växte 5 meter   


Roland Fors var även där och exteriörbeskrev dom alla och efteråt tyckte han att de var välbyggda hundar och det som jag skall tänka på är att få längre noslängd och bredare nospartin.


Under helgen som var så har vi haft kennelläger. Vårens läger hade inriktning på sök och självklart kom dom inte undan lydnaden   


Tusen tusen tack för en helt fantastisk hälj! Ni är inte kloka på en fläck men jag är så glad att ni är en del av min familj och att ni förvaltar alla barnen så bra   


Take Care!     

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards