Alla inlägg den 31 december 2010

Av Fia - 31 december 2010 21:51

  GÔTT NYTT ÅR   


Här blir de lugna puckar, lite go mat och trevligt sällskap.


Annars så flyter dagarna på som bara den, Asta ser ut som en julgris och växer för varje dag    Och på kvällarna när vi ligger i soffan och myser så far bäbisarna runt i magen på henne   mysfaktorn är hög   


Tänkte inte skriva någon "årskrönika" men här kommer iallafall lite av årets upp och ned gångar


Min högt älskade morfar gick bort. Saknaden är stor och tomheten större!


Min älskade livskamrat och bästa vän fick somna in. Min stöttepelare och beskyddare, min bästa vän med de klokaste ögonen, mjukaste läpparna och största hjärtat! Saknaden går inte att beskriva i ord och de gör lika ont nu som då. Skulle ge allt för att få tillbaka min älskade urban.


Fajt fick flytta till fam Edström, ett utav de tyngsta besluten som jag fattat. Tårarna slutade aldrig trilla när jag lämnade honom. Men han bor i världens bästa familj som bara har ögon på honom och älskar honom gränslöst. TACK Ann och Tomas för att ni tar så väl hand om min lelle pöjk   


Asta fick flytta hit. Skulle inte ha någon mer boxer utan hade beställt en rottis när Gunilla ringde mig i ett annat ärende. Skulle bara ha Asta på prov först men efter en dag ringde jag och sa att hon skulle inte flytta härifrån. Hon rusade in i mitt hjärta och tog de med storm   

I september så gjorde vi KORNINGEN tillsammans och hon skötte sig med bravur och lyckades skrapa ihop 504 poäng! Men det som gjorde mig mest imponerad var att inte en endaste gång under testet visade hon aggression, inte ens lite irritation. Tack till syster som gjorde kampmomentena med henne    (jag hade precis innan högge av mig en bit finger) Hon är en helt underbar kompis!


Biggan blev äntligen friskförklarad!! Visserligen blev de en tå mindre men hon mår bra och de märks inte att hon är en tå fattigare.

Hon har tyvärr bara blivit utställd en gång detta året, i Ransäter men med strålande resultat. Vinner UKK med CK och slutar som 2 Bästa Tik med Reserv-Cacib!!
I augusti gjorde hon även ett smått fantastiskt MH, är så roligt när man kommer in på banan och folk förväntar sig något helt annat än hon levererar. Och levererar de gör hon alltid min lelle rötta    (på både gott och ont)


Nu lider året mot sitt slut och jag hoppas att 2011 blir ett fantastiskt år för er alla.

Själv ska jag börja de på bästa vis med att bli "småbarns förälder"


                      


Take Care och tänk på era 4-fota vänner idag!   



Ovido - Quiz & Flashcards