Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Fia - 4 januari 2011 15:53

Jisses va de snöar! Å de verkar aldrig ge sig heller   


Asta är jättegravid och de börjar bli jobbigt för henne att ta sig upp i soffan och sängen. Annars så mår hon jättebra och är pigg och glad!


Men igår natt var hon lite orolig, kröp nära i sängen så jag låg och klappade och pratade med henne, då kommer Biggan nosar på henne och kryper in emellan hennes framben och lägger sig tätt, tätt    Mina flickor älskar verkligen varandra!


Valplådan är uppe sen en vecka tillbaka och Asta har legat i den några gånger, men mest är de Biggan som ligger där och föder barn, lilla råttan e skendräktig som bara den och hittar lite bebisar varsom.


Häromdagen var de en igelkott (tandben) som hon bar runt på och låg och skötte om, tills Asta i ett oövervakat ögonblick snodde "bebisen" och åt upp den   


Nu har hon bytt till en icke ätbar råtta och en älg. Haha vis av sina misstag?   


En annan rolig nyhet är att flyg och hotell är bokat till Jahressieger i september   Så nu funderar ja på att gå en tyska kurs och förbättra på mina språkkunskaper där. Har läst tyska i 4 år men kan knappt presentera mig längre   


I söndags var jag iväg på skyddsträningen men utan hund vilket var hur konstigt som helst, men men snart är vi igång igen!


Nu ska jag fortsätta att sortera papper, kul värre...


Återkommer nog kanske eventuellt senare med lite kort från idag.


  


Take Care!   

Ovido - Quiz & Flashcards