Direktlänk till inlägg 4 november 2012

Hej!

Av Fia - 4 november 2012 23:01

Är superdålig på att uppdatera både här och där men nu ska de bli ändring på detta   


Affe har nu blivit pappa! Den 30/10 såg 5 st juveler dagens ljus. 1 vit hane och 4 tigrerade tikar    Helt underbara! Å vilken supertik Daphne är! Valpningen var lugn och fin och allt gick som på räls! Jag är en mycket stolt farmor nu   

Bilder på dom finns på hemsidan www.dunderboxer.se och bilder.


Asta är görgravid! Jisses amalia va tjock hon är! Mycket större denna gången än förra    Men fortfarande lika pigg och glad fast hon mest vaggar fram   På onsdag ska jag iväg och röntga henne för att få ett litet hum om hur många som bor därinne   


 

Asta dygn 47


Affes träning går framåt med rasande tempo! Jösses va han lär sig fort och va underbar han är att träna. Ja hinner nästan inte med ibland   Och tävlingssuget är stoooort just nu. Har ett mål satt men tror baske mej att de kommer bli en liten tjuvis    Kursen hos Heidi Billkvam är bland de bästa jag gjort! Heidi är helt underbar och hela gruppen är helt underbar och jag har fått min motivation tillbaka!


På torsdagar har ja under hösten tillsammans med Lotta haft en grundkurs åt Hammarö BK och förra veckan hade vi skogsdag plus att vi visade lite om hur man lär sig att läsa hund. Affe trots sin ringa ålder och att han är långt från färdig fick vara med som visningshund och gör detta med bravur!! Jag vart helt mållös över denne lelle spovens fina skiften i sina beetenden och sunda inställning    Tanken är att han ska axla Ubbes roll framigenom men han är så ung ännu och har lång väg att gå fast han har kommit enn bra bit på vägen!

Å i torsdags fick han vara med som visningshund när vi visade sjukvård etc och han älskade verkligen sin roll som "Magister Alf"   

 


I fredags var jag och hjälpte en tjej som hade lite bekymmer med hundmöten och återigen fick Affe följa med och sköter sig strålande! Jag blir så varm i hela hjärtat    Å tjejen jobbade jättebra med sin hund och fick lite verktyg med sig hem.


Biggan har varit så skendräktig att galastop har vart tvungen att brukas. Jädrar ja trodde tuttarna skulle sprängas på henne   Så nu blir de sterilisering under vintern.


Idag hade vi sällskap på promenaden Affe och jag, Lotta, Tamlin och Alma var med. Hur trevligt som helst och påminde om gamla tider när vi promenerade nästan dagligen tillsammans fast då hade vi andra hundar.

Tusen tack min vän för en kanontrevlig eftermiddag!

 


Annars så går vi mest i väntans tider just nu. Ja längtar som bara busen på vad som ska ploppa ut och jag tror stenhårt på denna kombinationen   Dryga två veckor kvar innan dom föds   


Ne nu blir de natta!


Take Care!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 14 maj 2014 21:42


Nu har de hänt lite igen      Affe och jag har blivit uppflyttade ur appellen   Lelle spoven spårade mindre bra men skötte sig på de andra momenten så vi klarade oss    Vi har även varit ute och tävlat en lydnadsetta för domaren gud glömde! 156...

Av Fia - 15 april 2014 21:23

       Nu är de fruktansvärt längesedan men lika plötsligt som en trissvinst så kommer de ett blogginlägg      Ja vad har hänt sen sist?   4 st barn ur B-kullen är röntgade DB's Biet HD:A och knä UA Db's Barracuda HD:A knä UA Db's ...

Av Fia - 6 januari 2014 21:27

Ja nu har ett år passerat och vi har ett helt nytt oskrivet framför oss. Kommer en sammanfattning av 2013 inom kort.   Men först lite vad som hänt sen sist.   Db's Barracuda har varit på stora stockholm och fick EXC i juniorklassen. GRATTIS K...

Av Fia - 24 december 2013 17:02


Från oss alla till er alla en riktigt GOD JUL!

Av Fia - 28 november 2013 23:51


Nu är de tre flickorna efter Affe och Daphne röntgade! Å de kunde inte bli bättre. Alla tre med A höfter fria knän och 0 på armbågarna!! Grattis tjejer! Jag är så löjligt lycklig över resultaten :-) Take Care! ...

Ovido - Quiz & Flashcards