Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Fia - 22 augusti 2010 23:05

Vilken underbar dag det har varit idag!!   


Först sovit en stund efter nattens jobb, sen iväg för spår och lydnadsträning med brudarna.


La ett spår med en vinkel till Asta som låg ca 40 min, sen släppte på henne och hon gick som en klocka mitt i kärnan. Första sträckan vek hon bara av en gång och då några cm. Sen på igen. Snurrade lite vid vinkel men men de kommer    Sen tog hon de igen och gick som en klocka   


Medans Asta fick en paus var de dax för Biggan och lite lydnad. Linförigheten gick kalas! Sen körde vi mycket ligg och ligg kvar samt hopp. Den lilla råttan kan hon med om hon vill   


Sen ut med Asta och körde linförighet, fritt följ, läggande  hopp och framåtsändande. Känns kalasbra! Visst finns de massor att jobba med, men de kommer så småningom   


Brudarna har även fått träffa "lilla" Alma idag, Lotta's nya bulle. Ojojoj ja smälte som smör i solsken när ja såg henne i fredags! Vilken liten smörsopp!

Biggan även kallas Gestapo i folkmun var faktiskt ovanligt vänlig mot de lilla livet   

Asta blev betuttad och kastade sig på marken och skulle leka med henne. Dom två hade rikigt hångelkalas på gräsmattan!


Vilken sund tik Asta är i knoppen! Inga aggressioner mot något, utan älskar allt och alla. Två benta som fyr benta. Den bruden har tagit mitt hjärta med storm och jag ångrar inte en sekund att hon fick flytta hem till mig   


Efter träningen åkte jag och mötte upp min kamrat Cathrine och min guddotter Nova för en promenad runt sjöarna.


Än en gång visar Asta var kalas hon är då hon och Nova inte träffats förut och är ungefär jämngamla. Men de var precis som om dom varit polare sen urminnes tider. Sprang runt, badade och delade på en flaska.


Igår lördag var ja hemma hos Gunilla och Mikael för att få min veckodos med valpsnos och klippa klorna på dom små liven. Oj va di växer! Tog med dom ut och herrejösses va dom härjade runt! Bilder från de kommer inom kort.


Imöra är de kursdax igen för mig och Asta.

Och här kommer några bilder från dagen! (bilderna är klickbara)

                          


Take Care!   



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards