Alla inlägg den 5 april 2011

Av Fia - 5 april 2011 18:55

Grått och trist ute! Jag vill ha sol och ljumma vindar   


I helgen som var åkte ja å kära syster över till grannlandet Norge för att ställa Mackan. SnyggMackan vann championklassen och blev 3 bästa hane   

Med på resan var Benny och Lotus, Vicki med Onessa och Delice, Anna-Karin å Patric med Qvelle och Gunnar.

En mkt blåsig men trevlig dag som innehöll massa obervationer från falköga Dunder   


Förra specialen jag var på i Norge såg jag fram emot allt spektakel när dom dubbelhandlar men blev otroligt besviken (och lite imponerad) när de sköttes ytterst diskret och välorganiserat. 

MEN denna dag hade utställarna glömt allt vad vanligt hyfs och organisering hette och de var förenat med livsfara att stå vid ringen och försöka titta. Man fick parera som värsta jag vet inte vad.


Så när jag står där och kollar på unghundshanar så kommer de den största norrman (eller människa öht) som jag sett, vilt galopperande med nått galet i blicken, och han springer rätt mot mig    Å ni ska inte tro för en sekund att han viker av eller förvarnar att han kommer, nej nej de va bara att hoppa undan i raskt tempo och försöka att inte ramla omkull av fartvindarna efter honom! Jisses amalia!


När jag sen återigen tar mod till mig och försöker närma mig ringen för att titta ja då försöker den enorma norrmannen backa över mig! Jag överdriver inte när jag säger att jag når honom till naveln! Återigen bara att snabbt hoppa undan.


Sen står ja å tittar igen å då är de nån jävel som blåser i en visselpipa precis bakom mig! Ja studsade 3 meter upp och blev döv på ena örat. De va ingen försiktig blås i pipan utan dom dömde hela lungorna när dom tutade   


Men hallå, vart har vanligt hyfs och att uppfostran tagit vägen? Man springer inte över sina medmänniskor och man försöker inte göra dom döva!


Nu vet ja visserligen att schäfer-folket är extremt men ibland måste ja få klaga lite   


Utöver dessa små incidenter så var de en trevlig dag och en hel del fina hundar. Speciellt i tikklassen. Å championklass hanar förstås   


Idag var jag och hundarna till Kils brukshundklubb för att möta Nathalie och Ginzo för lite träning, nått som jag såg fram emot nå enormt! De va så kul att träna tillsammans igen!

Asta gick väl inte sitt bästa, inte ens sitt allra bästa men även solen har sina fläckar. Vi bryter ihop och kommer igen    Älskade pastasåsen   


Biggan fick inte träna då de är för blött för fröken fin, och lelle Affe fick vara social.


Ne nu ska ja ha lite klovård på mina barn.


LP1 IPO3 KORAD SEUCH SchH3 Kkl1 Schezzheims Mackan

   

Take Care!   

Ovido - Quiz & Flashcards