Alla inlägg den 21 april 2011

Av Fia - 21 april 2011 12:24

Idag är ingen vanlig dag. för idag är de ASTA's födelsedag   


Lilla sockerpullan blir 4 år gammal. Och självklart ska hon få sina presenter senare. Denna underbara högt älskade hund. Henne som ingen ville ha för hon klassades som "problemhund". För mig är hon underbar och har varit från dag 1. Visst har vi haft våra duster men aldrig på samma sätt som med mina pojkar. Hon är glad och vänlig, älskar allt och alla. Har ett kanonpsyke, en förighet och en enorm vilja att lära sig. Hon älskar att krypa upp i soffan eller sängen för att gosa och sova. Hon är en av mina bästa vänner!   


När jag skaffade henne fick ja många elaka kommentarer, mestadels om hennes utseende. Jag blev tillsagd att hon var rent utsagt ful! Att hon var en värdelös hund, ingenting att ha. Ingenting med henne var bra..


Men jag jag trodde på henne och jag har inte ångrat en dag sen hon flyttade hit! Hon är underbar på alla sätt och vis och visst hon är inte de snyggaste som finns men hon har andra egenskaper, egenskaper som för mig betyder mer än ett "skal"!


I tisdags var jag och röntgade höfterna på Biggan, idag hade svaret kommit ut på SKK. Räserråttan han B-höfter   Känns jättebra!!


Igår var jag till klubben på förmiddagen för kursplanering, börjar ha en grundkurs på måndag. Asta fick sig ett lydnadspass med linförighet, hopp, apport, läggande samt inkallning. Hon gick suveränt bra och stundvis kändes de som som hon har hittat sitt arsle igen   


Sedan hem en sväng och iväg till klubben igen för mer träning.

Nu körde ja linförighet samt hopp på donnan med tryck på vänstersväng med halter. Å lilla sötlöken fixar detta bättre och bättre.


Så ja anmälde oss till månadstävlingen i bruks som igår innehöll plats, linförighet, apport samt hopp.


Trots ny situation för donnan bla med folk som kommenderade så kunde hon inte bry sig mindre    Hoppet var ju ett hopp-sitt-hopp vilket hon aldrig har gjort förut, men e de träning så e de så ja satte henne framför hindret kommenderade hopp och hon hoppade, sa sitt och hon slog ner sitt lilla arsle och sen återhopp utan problem. Sen kom ingången ett moment som jag inte slagit ihop utan tränat separat,men hon satte sig fint framför och när ja sa fot så vips hoppade hon in vid sidan    Kan säga att igår var jag mäkta stolt över henne!!


Affe fick vara med ute och vara social, sen gick vi ner på plan och bara lekte, vilket resulterade i sönderbitna armar för min del och Affe blev ett par tänder fattigare   


Bjuder här på lite blandade bilder på födelsedagsbarnet

                     


Take Care!   

Ovido - Quiz & Flashcards