Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Tisdag

Av Fia - 19 april 2011 22:37

Tjo!


Nu var de ett tag sen igen. Meeen de har ju varit så underbart väder ute   


I torsdags började jag och Affe valpkurs. Affe tyckte de va gôrsköj med alla hundar och människor   Provade lite sitt, lite spontankontakt och hantering. Sen körde vi inkallning och jisses va små ben kan röra sig fort! Han kom som kalle kula min lelle hjärta   


Sen in på teori och där somnade han och sov som en stock!


Asta fick sig ett spår med en vinkel, hon spårade kalas mitt i kärnan men fick strul vid vinkel och snurrade lite innan hon hittade "rätt" igen. Sen blev de lite bakdelskontroll för damen verkar ha glömt att hon har ett arsle   


Lördagen tog jag med mig barna å åkte å tränade lite igen. Både Biggan och Asta fick sig varsitt spår, Biggan ett långt rakspår och Asta ett kortare spår med tre vinklar.


Biggan strulade lite i början, men när hon väl kommit förbi "inspårnings sträckan" var hon som en plog   


Asta spårade bra men strulade lite i första vinkeln, men de resterande två tog hon kalas!


Sen var de tajm för lite lydnad på damerna. Biggan ut först och VAD har hänt???? Den lelle råttan har ALDRIG haft så bra linförighet som nu! T.o.m halterna funkade snabbt och rakt   Sen blev de lite inkallning, hopp och läggande. Å hon gick kalas!


Asta fick slipa sin linförighet och jobba jobba jobba med bakdelskontroll, lite inkallning, hopp samt apportering.


Affe fick mest laja omkring, vi lekte bara på planen och körde lite inkallning.


Efter lördagens träning när ja åkte därifrån kände ja mig så peppad igen! Älskar mina underbara ungar   


Söndagen var jag och hälsade på hos Alban med familj. Tusen tack för en trevlig eftermiddag! Å Alban blir bara vackrare och vackrare!


Idag gick ÄNTLIGEN min bil igenom besiktningen   Har varit strul med bromsarna, trots nya backar och cylindrar, bromsrör och diverse puts så har de inte velat bli bra. Så igår byttes trumman och idag simsalabim de funkade.

Tack tack tack underbara broder som hjälpt mig   

 

Å ikväll har jag varit på uppfödarutbildingen hemma hos Gunilla och Mikael och alla underbara boxerbarn!


Ne nu blir de sänga.


Take care!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fia - 14 maj 2014 21:42


Nu har de hänt lite igen      Affe och jag har blivit uppflyttade ur appellen   Lelle spoven spårade mindre bra men skötte sig på de andra momenten så vi klarade oss    Vi har även varit ute och tävlat en lydnadsetta för domaren gud glömde! 156...

Av Fia - 15 april 2014 21:23

       Nu är de fruktansvärt längesedan men lika plötsligt som en trissvinst så kommer de ett blogginlägg      Ja vad har hänt sen sist?   4 st barn ur B-kullen är röntgade DB's Biet HD:A och knä UA Db's Barracuda HD:A knä UA Db's ...

Av Fia - 6 januari 2014 21:27

Ja nu har ett år passerat och vi har ett helt nytt oskrivet framför oss. Kommer en sammanfattning av 2013 inom kort.   Men först lite vad som hänt sen sist.   Db's Barracuda har varit på stora stockholm och fick EXC i juniorklassen. GRATTIS K...

Av Fia - 24 december 2013 17:02


Från oss alla till er alla en riktigt GOD JUL!

Av Fia - 28 november 2013 23:51


Nu är de tre flickorna efter Affe och Daphne röntgade! Å de kunde inte bli bättre. Alla tre med A höfter fria knän och 0 på armbågarna!! Grattis tjejer! Jag är så löjligt lycklig över resultaten :-) Take Care! ...

Ovido - Quiz & Flashcards